Bőr-dirofilariózis

A szúnyogok által terjesztett férgességek közül mind gyakoribb a kutyák bőr-dirofilariózisa, mely betegség ugyan a kutyákban ritkán okoz látványos tüneteket (enyhe bőrgyulladás, viszketés, szőrhullás, féreggel kitöltött kisebb-nagyobb göbök a bőr alatti kötőszövetben) azonban a fertőzött kutyából vért szívó szúnyog az embert e féreggel (Dirofilaria repens) vérszíváskor fertőzheti s a paraziták az emberi test különböző pontjain (pl. a szemben) kisebb-nagyobb göböket, ún. granulomákat képeznek.

Kellemetlen ugyan, de tény, hogy az Ön ebének 10 % esélye van arra, hogy fertőzött legyen ezzel a kórokozóval!

Néhány csepp vérből a Dirofiláriák újszülöttei ( a mikrofiláriák) kimutathatóak!

Megelőzés, gyógykezelés: E kórnak gyógykezelése leginkább a kifejlett férgek sebészi eltávolítása a bőr alatti kötőszövetből, ezért a hangsúlyt a megelőzésre, a szúnyogok kutyáinktól való távol tartására kell helyezni. A készítményekről érdeklődjön állatorvosánál.